torsdag 27 mars 2008

Diskussionsuppgift No1

Något jag lärt mig...

Jag har inget direkt exempel utan snare ett sätt att lära mig som jag har använt mig av i hela mitt liv. Prova sig fram, jag har alltid vågat prova saker även fast jag inte vet hur de fungerar. Blir det fel så blir de, då är det bara att göra om. Tex om man har köpt en ny TV så läser jag aldrig manuallen om hur man skall göra osv, jag provar alltid själv först. Givetvis blir jag tvingad att använda mig av manuallen när jag har slitit mitt hår i 3 timmar och TV'n fortfarande inte går igång (ett dumt exempel bara).

Jag har utvecklat den är lär stilen i hela mitt liv. Kom på ett exempel nu, jag har precis avslutat en kurs som heter Datorspel och Pedagogik är på Högskolan i Skövde. Sista uppgiften på kursen så skulle man konstruera ett spel i Multimedialab 6. Jag startade helt enkelt programmet och prövade att göra olika saker, lägga till ljud, pratbubblor osv. Efter ett tag så fattade jag hur programmet fungerade utan att läsa det minsta om de, bör tilläggas att jag också missade Peters föreläsning om programmet! =)

Prova prova prova!

1 kommentar:

Lärare - Digitalt instruktionsmaterial sa...

Vet du vad din lärstil kallas? Om inte så får du reda på detta vid en av mina lektioner ...

Du hade säkert en mycket god anledning att missa den lektionen *ler*